Min kropp är mitt tempel,

min borg, min helgedom.
Nä visst fan...jag är gravid.

I samma ögonblick som jag plussade skrev jag även på ett avtal där det står att jag nu är allmän egendom. I samma avtal står även att ett "nej" numera betyder "JA!" och att alla kända som okända, nära vänner eller fiender är varmt välkomna att tafsa på min mage.
Jag sätter ner foten nu! Nej,fel igen...Jag stampar,hoppar,sparkar,skriker och skränar!!!

TALLA INTE PÅ MAGEN!!!!!!

Vad är det för fel på människor? Varför skulle det helt plötsligt vara okej att träda in i min personliga sfär och tafsa på mig?På min hud?
Det hade inte varit okej om jag gått fram till en kvinna och tafsat henne på magen(gravid eller ej)?
Fråga innan.....men skulle ni få ett nej, RESPEKTERA det!!!

Jag säger inte :"nej...amen.."*fniss fniss blink blink*Med en underton av..."ja gärna det"
Jag säger :"NEJ! ÖÖÖÖÖ jag vill inte"
Men eftersom jag är en gravid kvinna så betyder inte det något,för alla gravida kvinnor ÄLSKAR sina nya kroppar och ÄLSKAR att folk tallar på magen. NEWS FLASH: NEJ!!!!
Vi(åtminstone jag) vill inte heller höra: hej tjockis!som sägs med ett litet leende
TACK JAG VET PUCKO!!!!!
Jag är smärtsamt medveten om vartenda gram som kommit till och varenda millimeter som töjts ut.Jag behöver inte få det bekräftat av omvärlden.

Stefan,min underbare älskade man rör inte min mage om jag inte säger till honom. Han respekterar mig(trots att han tycker jag är knäpp)
Felicia har aldrig känt på min mage,inte så heller min mor eller min far.
Låt den vara!!!!

Vart var ni när jag hade ett 8a pack på magen?Var avundsjukan för stor då?Då är det minsann ingen som vill talla....
det är ett läge då det är okej för mig.När jag är nöjd,när jag mår bra!

Tro mig,det är många med mig som känner så här.Det är bara ingen som vågar säga något.För det är så det ska vara?
Nej det är det inte.
Tyck vad ni vill om magen(vems den än är)men håll det för er själv.
Till slut vill jag bara poängtera att JA... vårt barn är efterlängtat.Men det har inget med att göra hur jag känner inför det faktum att vara gravid och FET!
Det finns säkert de som älskar sin nya kropp med de nya formerna...good for you. Jätte glad för er skull. Men likaväl som det är okej,så måste folk respektera oss som är på det andra hållet.

Om det är någon blivande mamma som googlar och skulle råka snubbla över min blogg. Du är inte ensam och det är okej att inte älska att vara gravid. Vi är MÅNGA som ser det som en lång transport sträcka till det underbara målet. Bara så ni vet.

Spank you väry match
Kisses Kitten

Kommentarer :

#1: Inga-Britt

Heja heja stå på dig min tös/puss puss

En stolt blivande mormor ;-)

skriven
#2: Sil

Du har SÅ rätt!!! Stå på dig ;)

skriven
#3: Kerstin

Bara stå på dig tösen,din kropp är din kropp....så det så, och alla ska fråga och blir det ett nej så är nej ett nej!!!.........tycker "extra-mormor"...Kramizzzz

skriven
#4: Rebecka

Sötnos...om inte jag missminner mig så har jag tafsat på både ditt sixpack och andra delar av Dig!;0)

Nej men allvarligt så är det självklart att man ska respektera andras önskemål. Det är lite samma sak med folk som frågar folk om de är gravida: har man inte berättat för en person att man är gravid så vill man väl troligtvis inte att den personen ska få reda på det än. Det kan ju till och med vara så illa att personen i fråga inte är gravid och då blir det riktigt jobbigt, framför allt för den som just blev kallad tjock!

Ha det så bra och var rädd om Dig, jag lovar att inte springa fram och tafsa på Dig om jag träffar på Dig!

skriven

Kommentera inlägget här :