Tack

Tack för era kommentarer...

Jag har funderat länge på att skriva om "magtallande" det är liksom tabu att som kvinna tycka det är hemskt.
Det blir belagt med så mycket skuldkänslor också."Varför känner jag så här?Varför tycker jag inte om min mage?Varför tycker inte jag att det är mysigt när bebis rör sig?Är jag sjuk i huvudet?"

Det är ju faktiskt vanligare än man tror,men man får liksom inte säga det. Men nu har jag sagt det :-D Även för att andra blivande mammor ska veta att det är okej att känna så...känner mig så  mycket starkare nu.
Och vill någon hoppa på mig för att jag tycker och känner som jag gör...be my guest.
Alla kan ju inte känna likadant inför det stundande...visst?!?

Kisses Kitten

Kommentarer :

#1: Emma Landqvist

Tycker du är stark som säger vad du tycker även om det inte passar normen hur man "ska" känna!



Själv hade jag stora problem med att ta till mig tanken på att amma när jag vänta tösen... Det fick några att ge konstiga blickat och att jag inte skutta runt på rosa moln graviditeten igenom tyckte folk va konstigt. "Livets lyckligaste tid" Nä, inte direkt skulle jag vilja säga och då mådde jag tom bra rakt igenom.



Stå på dig och säg hur du känner! Du kommer må bättre och alla runt omkring kommer förstå mer än vad man tror :)

skriven

Kommentera inlägget här :